tourinja

ساخت وبلاگ

مالزی در حقیقت به معنای واقعی آسیاست. بهترین زمان برای بازدید از مالزی با تور مالزی بین مارس تا اوایل اکتبر است. گفته می شود آب و هوای مالزی در طول سال با طلسم کوتاه باران گرم و مرطوب است. دما در مالزی معمولاً از سطح 21 درجه سانتیگراد تا 32 درجه سانتیگراد در سطح دریا متغیر است اما در سطوح بالاتر قله، می توانید دمای پایین و هوای سردتری را پیش بینی کنید. هنگامی که قصد بازدید از مالزی با تور مالزی را دارید، اولین چیزی که باید تصمیم بگیرید این است که کدام قسمت از مالزی قصد بازدید دارید، یعنی ساحل غربی یا ساحل شرقی. بهترین ماه های سفر به انتخاب منطقه شما و همچنین نوع فعالیت هایی که قصد دارید از آنها لذت ببرید بستگی دارد. به دلیل ثابت بودن درجه حرارت، مالزی به سختی تغییرات فصلی دارد اما سردترین ماه ها از نوامبر تا ژانویه است پس هنگام انتخاب تور مالزی باید به این نکات دقت کرد.

خرید را می توان به عنوان فعالیت مورد علاقه مالزی درست از مردم محلی تا گردشگران تور مالزی توصیف کرد. این که آیا می خواهید مارک های گران قیمت یا سوغاتی هایی را از بوتیک این مکان انتخاب کنید، همه موارد را با قیمت های مناسب می توانید در این کشور به راحتی پیدا کنید.

جشنواره های بسیار باشکوهی در مالزی برگزار می شود که گردشگران بسیاری از تمام نقاط دنیا با تور مالزی در این جشنواره ها شرکت می کنند. این یک فرصت عالی است که به عنوان یک مسافر بتوانید شیوه هایی را ببینید که فرهنگ ها، سنت ها و مذاهب مختلف به زیبایی در این مکان ادغام شده و تجربه کنند. عمده جشنواره هایی که در اینجا جشن گرفته می شود سال نو چینی، دیوالی، عید، تائیپوسام و وساک است که می توانید با تور مالزی تورینجا در تمامی این جشن ها حضور داشته باشید.

جاذبه های مالزی

کارهایی که نباید در تور مالزی انجام دهید

1. هرگز به پیشانی اشاره نکنید، همیشه از انگشت شست استفاده کنید. 

2. هنگام استفاده از کارت های اعتباری به دلیل کلاهبرداری، مراقب باشید.

3. سر بزرگان را لمس نکنید، این بی ادب تلقی می شود.

 

مالزی یک جامعه چند فرهنگی است، تعداد زیادی از این گروه چینی ها و هندی ها هستند. این کشور خود را با غذاهای محبوب پیوند می زند. مالزیایی ها افراد بسیار خانواده محوری هستند و در نتیجه برای بزرگان، وحدت و وفاداری به همه از اهمیت بالایی برخوردار هستند. جامعه مالزی از جهات مختلف سنتی است و مالایی زبان محلی مردم این کشور محسوب می شود، البته در اینجا انگلیسی نیز صحبت می شود. اسلام دین رسمی مالزی است اما با این حال، بودیسم، مسیحیت و هندوئیسم نیز در اینجا یافت می شود.

مالزی

غذاهای بی نظیر در تور مالزی

غذاهای مالزی به شدت تحت تاثیر غذاهای تایلندی، هندی، اندونزیایی و چینی قرار دارد. در تور مالزی می توانید طعم بهترین غذاهای موجود در تمام جهان را بچشید و لذت ببرید. غذای Thealalayuisinecac سرشار از ادویه هایی مانند فلفل قرمز، زردچوبه، زنجبیل، فلفل سیاه، علف لیمو است. خاصیت غذاهای مالزیایی، طعم پر جنب و جوش و متنوع آن، تاثیر زیادی در فرهنگ های مختلف مالزی و گذشته غنی آن گذاشته است. تعداد معدودی از معروف ترین غذاهای مالزی که در تور مالزی می توانید انتخاب کنید عبارتند از: نسی داگان، باکوته، هوکین، مه، ساتای، سانگ هار نودل، نازی کندر و چند مورد دیگر. غذاهای خیابانی مالزی نیز خوشمزه و پر از شگفتی است. غرفه های غذا تقریباً در هر مکان وجود دارد که تقریباً به همان چیز خدمت می کنند!

 

ال سی سی کوالالامپور

اینکه بدونید در دنیای زیرآب چه می گذرد بدون شک برای هر فردی جالب و زیباست آکواریوم KLCC یکی از بزرگ ترین و مشهورترین آکواریوم های دنیاست در این آکواریوم انواع ماهیها زندگی می کنند در این آکواریوم انواع ویدئو پروژکتورهاو تجهیزات پیشرفته دیگری وجود دارند که اطلاعات نادر و کاملی در مورد موجودات زیرآب در اختیار گردشگران قرار میدن.از جاذبه های این آکواریوم باید به راه های تونل مانند در میان آکواریوم،نمایش موجودات آبزی و خزنده های کمیاب،جلسه های غواصی و برنامه غذا دادن به ماهی ها اشاره کرد زمان غذا دادن به ماهی ها (11 صبح،2:30 و4:30بعد از ظهر ) بهترین زمان برای دیدار از این آکواریم می باشد.بازدید کنندگان با پرداخت مبلع اضافه تری می تونن در کنار کوسه ها و تحت نظارت به غواصی بپردازند.

 

مدت‌هاست که همه‌ی دنیا ایالت پنانگ (Penang) مالزی را به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری می‌شناسند. این ایالت از غذاهای خیابانی و غرفه‌های خوراکی‌اش گرفته که آب دهان آدم را راه می‌اندازند تا مکان‌های نمادینی همچون معبد کک لوک سی (Kek Lok Si Temple) و دیوارنماهای شیک و مدِ روزش در شهر جرج‌تاون، بچه‌معروف گردشگری مالزی است! پنانگ که از یک سو ریشه در تاریخ دارد و از سوی دیگر مزین به آسمان‌خراش‌های مدرن شده، مجموعه‌ای تماشایی از سنت و مدرنیته را گرد هم آورده است. پنانگ مقصدی در سطح جهانی برای تعطیلات است و هر گردشگری در مالزی که برای سفر خود ارزش قائل است، نباید به‌راحتی از آن بگذرد.

 

دلایل بسیاری برای سفر به این کشور وجود دارد مانند:

غذاهای متنوع: غذاهای محلی این کشور، با بهترین ادویه‌ها از سراسر دنیا طعم‌دار می‌شوند. علاوه بر این، در گوشه و کنار این کشور می‌توانید غذاهای سراسر نقاط دنیا را در رستوران‌های مختلف امتحان کنید و لذت ببرید.

تنوع فرهنگی: قوم های مختلفی از سراسر آسیا در مالزی زندگی می‌کنند و هر کدام از آن‌ها فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند که جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد.

توسعه دائمی: پایتخت مالزی یعنی کوالالامپور، به یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهرهای آسیا تبدیل شده است.البته  با وجود این، نواحی اطراف آن هنوز به شکل سنتی باقی مانده است. به همین دلیل، این شهر آمیزه‌ای از سنت‌های قدیمی و جاذبه‌ها و امکانات مدرن است که بر محبوبیت تور مالزی افزوده است.

چند زبانی: از جالب‌ترین کارهایی که در مالزی می‌توانید انجام دهید، گوش دادن به مکالمه دو مالزیایی است. بسیاری از اهالی این کشور موقع صحبت کردن دائما بین زبان‌های مختلف می‌چرخند. این زبان معمولا ترکیبی از زبان مادری با کلمات انگلیسی است.

جزیره ها: اگر به مقصدهای جزیره‌ای علاقه مند هستید، در مالزی می‌توانید برای سفر به جزایر متعدد برنامه‌ریزی کنید. این جزیره‌ها مقصدهایی عالی برای سفرهای کوتاه یک روزه هستند.

 

جزیره های مالزی

جزیره های مالزی به قدری زیاد و شگفت‌انگیز هستند که نمی‌توان در یک مقاله به تک‌تک آنها پرداخت، بنابراین همه‌ی جزایر و سواحل تماشایی مالزی را تحت این عنوان گرد هم می‌آوریم. لنکاوی، پانگکور، پرهنتیان، ریدانگ، تیومان و راوا در مالزی غربی و سیپادان که به آن پرداختیم و ماتاکینگ در مالزی شرقی برخی از پرطرفدارترین جزایر هستند که باعث محبوبیت دوچندان تور مالزی نیز شده اند.

 
tourinja...
ما را در سایت tourinja دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali tourinjaseo بازدید : 378 تاريخ : چهارشنبه 6 آذر 1398 ساعت: 20:56

کشور تایلند، همواره به دلیل داشتن شهر های زیبا و جاذبه های توریستی بی نظیرش مورد توجه بسیاری از توریست ها قرار گرفته است. از معروف ترین شهر های تایلند می توانیم به پاتایا، پوکت، کانچانابوری، سوکوتای و جزیره سائومی اشاره کنیم. آنچه که بیش از همه تور تایلند را برای علاقه مندانش جذاب کرده است، سواحل رویایی تایلند است. سواحلی بهشتی و آرامش بی کران را در تور تایلند تجربه کنید. اما در ادامه قصد داریم شما را با جاذبه های شهر های پرشکوه تایلند آشنا کنیم.

 

بانکوک، توریستی ترین شهر تایلند

 

بانکوک پایتخت تایلند ( Thailand ) و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. آنچه که این شهر را محبوب گردشگران کرده است جاذبه های فوق العاده زیبا و چشم نوازش است. به همین دلیل است که این شهر را، شهر فرشتگان نامیده اند. شاید معروف ترین منطقه برای بازدید در این شهر، کاخ پادشاهی تایلند یا همان کاخ بزرگ باشد.

 

 

شکوه و جلوه در این کاخ بیداد می کند. معماری بی نظیر و منحصر به فردش، هر کس را مجاب می کند تا برای یکبار هم که شده تور تایلند را تجربه کند. کاخ بزرگ بانکوک به دو قسمت کلی تقسیم می شود؛ محل اقامت سلطنتی و معبد عمارت بودا. از نکات جالب و قابل توجه این کاخ می توان به این نکته اشاره کرد که برای احترام به پادشاه راما نهم رسمی جا افتاده است که از لباس های سفید و مشکی استفاده می کنند. تنها نکته ای که شاید منفی باشد در رابطه با این کاخ این موضوع است که هزینه ورودی به کاخ سلطنتی نسبت به دیگر مکان های گردشگری بانکوک بالا است اما با این حال ما به شما پیشنهاد می کنیم که این تجربه جالب را از دست ندهید و چنانچه قصد سفر به تایلند را دارید حتما به این کاخ سلطنتی سر بزنید.


 

سواحل پاتایا و آرامش بی کرانش

دومین شهری که در طی تور تایلند حتما باید از آن دیدن کنید پاتایاست. این شهر دومین شهر بزرگ تایلند است و به سواحل شنی بی نظیرش معروف است. این شهر، باب دل افرادیست که علاقه مند به قایقرانی، جت اسکی و گشت و گذار با پاراگلایدر هستند. از دیگر جاذبه های تور تایلند می توانیم به مزرعه کروکودیل پاتایا، پارک سنگی چند میلیون ساله، تئاتر آلنگ کارن تایلندی و دنیای زیر آب پاتایا اشاره کرد.

 

پارک سنگی میلیون ساله در پاتایا :

 

طبق شنیده ها این پارک به واسطه یک تاجر تایلندی بنا شده که بشدت به طبیعت علاقه داشته است. اما هدف او از این کا حفظ طبیعت و فرهنگ زیبای تایلندی بوده است. مساحت این پارک چیزی در حدود 70 هکتار است و برای اولین بار در سال 1992 آماده پذیرش گردشگران  شد.

 

مزرعه کروکودیل پاتایا :

 

در تور تایلند، شهر پاتایا، یک مزرعه کروکودیل وجود دارد که در آن علاوه بر پرورش کروکودیل با آن ها کار های هیجان انگیز و خطرناکی انجام می دهند که بنظر می رسد برای گردشگران بسیار جذاب است. در این مزرعه انواع کروکودیل با سایز های متفاوتِ کوچک و چند متری هستند. این مزرعه در مسیر بانکوک به پاتایا قرار گرفته است.

 

شاید در هنگام تصمیم گیری برای تور تایلند با این چالش مواجه که آب و هوای تایلند چگونه است. اما در پاسخ باید بگوییم که آب و هوای تایلند گرم و شرجی است. دلیل این موضوع هم نزدیک بودن به دریاست.

مطالب گفته شده صرفا در جهت این بود که دید کلی نسبت به تور تایلند و جاذبه های گردشگری آن داشته باشید. اما قطعا موارد بسیار زیادی هست که در این مطلب به آن اشاره ای نشد. با تور تایلند همراه باشید تا با جاذبه های این شهر بی نظیر بیشتر از پیش آشنا شوید.


 

tourinja...
ما را در سایت tourinja دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali tourinjaseo بازدید : 386 تاريخ : چهارشنبه 15 آبان 1398 ساعت: 4:41

امروزه استفاده از تورهای مسافرتی روز به روز در حال افزایش است و باعث ایجاد رقابت میان آژانس های مسافرتی برگزار کننده تور شده است که البته این رقابتی بودن باعث به حداقل رسیدن هزینه های تورهای مسافرتی می شود که این امر در نهایت به نفع مسافران تمام میشود. سفر به هر کشوری، همانند پا گذاشتن در دنیای جدیدی است! دنیایی که نه تنها قیافه و زبان ساکنان آن، بلکه فرهنگ، صورت و سبک زندگی مردمش هم متفاوت است. با نگاه کردن به این وجه از سفر، می توان بعد جذاب و هیجان انگیز سفرهای خارجی را بیشتر لمس کرد. دیدن تفاوت ها از نزدیک به قدری وسوسه کننده است که بسیاری را مجاب می کند شده تنها با یک کوله، پا در راه بگذارند و دنیا را از زاویه ای دیگر ببینند .روش های گوناگونی برای سفر کردن وجود دارد و بسته به تجربه ها و شخصیت افراد می تواند هر یک از این روش ها، انتخاب شود که در این میان تورهای خارجی که در سراسر جهان برگزار می شود بسیار پر طرفدار هستند. تورهای خارجی یکی از محبوب ترین و مفرح ترین تورهای مسافرتی در میان گردشگران به شمار می رود که در تعطیلات به خصوص تعطیلات تابستانی طرفداران بیشتری پیدا می کند. شما در تورینجا می‌توانید به راحتی با استفاده از جستجوی پیشرفته، متناسب با بودجه‌ی خود بهترین تورهای خارجی و داخلی را بیابید.

تور تایلند

تایلند کشوری در جنوب شرق آسیاست که برخی آن را بهشت آسیا می‌شمارند. این کشور با در اختیار داشتن طبیعتی شگفت انگیز و افسانه‌ای و تفریحات متنوع و همچنین جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار توانسته روز به روز در بین گردشگران خصوصاً گردشگران ایرانی از محبوبیت بیشتری برخوردار شود و هر ساله پذیرای حجم قابل توجهی از مردم که با تور تایلند به این کشور سفر می کنند باشد. جاذبه های گردشگری تایلند در برنامه های تلویزیونی، بسیاری از فیلم های هالیوودی و در داستان های مدرن بارها و بارها به نمایش گذاشته شده اند. اما همچنان برگزاری تور ارزان تایلند برای دیدن کاخ گراند پالاس، غروب خورشید بر فراز ساحل زیبای ریلی، بازدید از فی فی دان و یا گذر از خلیج سنگ آهکی استان پهانگ نگا، لرزه بر اندام گردشگران می اندازد و تجربه ای فراموش نشدنی را برایشان رقم می زند. از مواردی که تایلند را خاص کرده و موجب محبوبیت تور تایلند شده، غذاهای این کشور است که در گوشه و کنار شهرهای تایلند وجود دارد و می توان استفاده کرد، با این که ذائقه غذایی ایرانی ها با جنوب شرق آسیا جور در نمی آید، ولی در تایلند می توان غذاهای خوش طعمی پیدا کرد که این مشکل را حل می کند.

همچنین از محبوب ترین غذاهای تایلند که گردشگران در این کشور هرگز خوردن آن را فراموش نمی کنند می توان به تام یام گونگ، پدتای، تام خا گای و….. اشاره نمود. از بهترین رستوران های تایلند می توان به رستوران مزالونا بانکوک، رستوران سیامی ایسایا، رستوران لیدو، رستوران آکوا، رستوران دودو، رستوران لانگ ساوای و … اشاره نمود که بهترین و لذیذترین غذاها را در اختیار مشتریان خود می گذارد.

بهترین جاذبه گردشگری تایلند

بانکوک به معنای شهر فرشته هاست. زیبایی های این شهر به قدری زیاد است که گویی فرشته ها این همه زیبایی را در یکجا جمع کرده اند. گردشگرانی که با تور تایلند به این کشور سفر می کنند، بانکوک جز برنامه های اصلی آنها می باشد.

چرا بانکوک؟

پایتخت مدرن کشور تایلند است.

از محبوب ترین و پربازدیدترین شهرهای توریستی دنیاست.

طیف متنوعی از دیدنی های تاریخی، هیجانی و مدرن در برابر شما قرار دارد.

در بانکوک با هزینه کمتری به نسبت کشورهای اروپایی، می توانید در محیطی جذاب تفریح کنید.

مناطق گردشگری بسیاری مانند: باغ وحش بانکوک، شهر تاریخی آیوتایا، میدان سیام، بازار گل بانکوک و… در این شهر توریستی وجود دارد که باعث محبوبیت آن در تمام جهان شده است.

خلاصه کلام اینکه تایلند از آن جمله مقاصدی است که در تمامی فصول سال شگفتی ها جاذبه های منحصر به فردی درون خود دارد که هر گردشگری را به وجد می آورد.

 

tourinja...
ما را در سایت tourinja دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali tourinjaseo بازدید : 407 تاريخ : جمعه 10 آبان 1398 ساعت: 2:52

 

۱.بازار سیار (شناور)، خرید با سفر روی آب

برای تجربه یک بازار شگفت‌انگیز می‌توانید یک تور به Damnoen Saduak ترتیب بدهید ؛ بازاری سیار و شناور روی آب که در Ratchaburi حدود ۱٫۵ ساعتی بانکوک، قرار دارد. شهرت بازار سیار (شناور) بانکوک تا حدی است که لقب ونیز شرق را برای شهر به ارمغان آورد. اما مراقب باشید که به تله ذهنی توریستی دچار نشوید. انتظار نداشته باشید که یک صبح روی قایق به خرید بپردازید. شما می‌توانید غذاها و میوه‌های تازه و ارتباط با مردم در یک شیوه جدید را اینجا امتحان کنید.

بهترین گزینه تور در اینجا، تور روزانه تفریحی بازار شناور در بانکوک است که حدود ۶ ساعت طول می‌کشد و شما را درست از دم در هتل بر‌می‌دارند و با قیمت حداقلی و امکانات خنک‌کننده هوا،شما را به بازار شناور می‌رسانند.

۲.موزه ملی و Wang Na پالاس، تجربه تاریخ‌نوردی در بانکوک

تاریخ‌دوستان می‌توانند نیمی از روز خود یا شاید بیش‌تر را به گشت‌و‌گذار در موزه ملی بگذرانند. تا میانه‌های دهه‌ی ۱۹۷۰، این‌جا تنها موزه تایلند(thailand) بود و این مسئله توضیح می‌دهد که چرا کلکسیونی به چنین وسعتی در آن وجود دارد. خوشبختانه، این‌جا هم برای بازدیدکنندگان هم به زبان تایلندی و هم به زبان انگلیسی راهنما دارد. پس قرار نیست به خاطر مشکل زبان، چیزی را از فرهنگ باستانی و معاصری که در این موزه عرضه می‌شود از دست دهید.

بنای قدیمی Wang Na پالاس، توسط رامای اول ساخته شد و زود به یک سند تاریخی برای فرهنگ تایلندی تبدیل شد. بازدیدکنندگان می‌توانند لباس‌های درباری، صنایع دستی متاثر از مذهب و همین‌طور لوازم جشن‌های آیینی، سرامیک‌ها، بازی‌ها، سلاح‌ها و آلات موسیقی و تاج سلطنتی تایلند را در این‌جا ببینند. به‌علاوه بخش جالبی هم وجود دارد که در آن مجسمه‌های بودا با توجه به دوره زمانی ساخت آن برای تماشا وجود دارد.

۳. وات ترایمیت؛ بودای طلایی

معابد یکی از مهم‌ترین مقاصد جاهای دیدنی تایلند هستند. از میان همه آن‌ها معبد «وات ترایمیت» در محله چینی‌ها یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بانکوک است. این معبد به‌خاطر تصویر بودای طلایی ۳ متری که بیش از ۵ تن وزن دارد، معروف است. تصویر این بودا به شیوه سوخوتای کشیده شده و متعلق به ۹۰۰ سال قبل است. به‌خاطر آن‌که ارزشش حفظ شود آن را درون یک ماده خمیری نگهداری می‌کنند.

در دهه ۱۹۵۰ کمپانی آسیاتیک شرقی، زمین کنار معبد را خریداری کرد. یکی از شرایط فروش جابه‌جا کردن مجسمه بودا بود. مجسمه بودا در آن زمان درون یک لایه قرار داشت که فقط ظاهر بیرونی آن معلوم بود، مثل یک مجسمه چوبی. هنگام جابه‌جایی بودا بیش از آنچه فکر می‌کردند، سنگین بود و امکان جابجایی آن وجود نداشت. طناب جرثقیل پاره شد و تندیس افتاد و در طول شب همان‌جایی که افتاده بود رها شد. این اتفاق در یک فصل بارانی از سال در حال رخ دادن بود. صبح روز بعد کاهنان ناگهان، برق نور طلایی را از درون لایه بیرونی می‌بینند و متوجه می‌شوند که رویه مجسمه از بین رفته و یک بودای ۳٫۵ متری که ۵٫۵ تن طلا در آن به‌کار رفته است، از درون پوست خود بیرون می‌آید.

این بودا در سال ۱۹۵۷ میلادی کشف شد و در اندک زمانی تبدیل به یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری بانکوک شد. گفته می‌شود احتمالا این بودا متعلق به اوایل قرن ۱۳‌ام میلادی است. عموماً بر این باورند که این ماجرا به دوره سوختای زمانی که غارتگران که به‌دنبال گنج‌ها برای غنیمت هستند، رخ داده است. در این دوره به‌دلیل دست نیافتن راحت مهاجمان به این گنج بزرگ روی آن را با یک لایه پوشانده بودند که بودای طلایی درون آن پیدا نباشد.

۴. راه خائو سان؛ از بهترین جاهای دیدنی تایلند

راه خائو سان (Khao San)، یک راه کوچک است که به سد رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya) می‌رسد. خائو سان (Khao San) در لغت به معنی برنج آسیاب شده است و یادآور آن است که زمانی این  خیابان اصلی بازار برنج بوده است. در ۲۰ سال گذشته، راه خائوسان، به یکی از جاهای پرطرفدار توریست‌ها و بک‌پکر‌ها تبدیل شده است.

این‌جا محدوده معروف توریست‌های بی‌پول است! راه خائو سان پر از مهمان‌پذیرها، غذاخوری‌ها، غذاهای خیابانی و دستفروشان لباس و مسافران از سرتاسر جهان است. شما لازم است صبر و حوصله خود را کمی زیادتر کنید تا این‌جا به شما خوش بگذرد، اما با این‌که در نوع خود پرهیجان و پر از رنگ است، شلوغی‌ها و بوهای مختلف و موسیقی، دل آرام‌ترین افراد را هم به‌دست می‌آورد. راه خائو سان بهترین مکان برای خریدن شلوار بگی ماهیگیری (Fisherman) است. این‌جا مسیری جدانشدنی از نوار پیاده‌روی‌های یک توریست بک‌پکر است.

در کتاب‌های دست دوم می‌توانید دنبال گنج‌های بگردید که هیچ‌جای دیگر پیدا نمی‌شود. غذاهای هندی را هم نباید از دست بدهید. این‌جا پر از لوازم ارزان برای خرید، هتل‌های کوچک مثل مهمان‌پذیرها و هتل‌های ۳ ستاره، غذاخوری‌های فضای باز، رستوران‌ها و فروشگاه‌های راحت، کافه ‌اینترنت‌ها و موسسه‌های مسافرتی است.

تورهای ارزان با تورینجا

تورهای خارجی یکی از محبوب ترین و مفرح ترین تورهای مسافرتی در میان گردشگران به شمار می رود که در تعطیلات به خصوص تعطیلات تابستانی طرفداران بیشتری پیدا می کند. سرزمین‌های بسیاری به‌عنوان مقصد جدید و بازارهای تقاضای سفر شکل گرفته‌اند و صنعت گردشگری به یکی از کسب و کارهای بزرگ در دنیا تبدیل شده است. تورهای خارجی هم مثل تور داخلی، به صورت دسته جمعی و یا به صورت گروه های کوچک برگزار می شود و می توانند لحظات خوش و به یادماندنی را برای شما و عزیزانتان به ارمغان بیاورد. تورهای خارجی پرطرفدار مانند تور مالزی, تور دبی, تور تایلند و دیگر تورهای خارجی لحظه آخری و تور خارجی ارزان را در سایت تورینجا که بهترین و کامل ترین مرجع تورهای گردشگری می باشد، مشاهده و مقایسه نمایید.

 

tourinja...
ما را در سایت tourinja دنبال می کنید

برچسب : تور تایلند , تایلند , تورینجا, نویسنده : ali tourinjaseo بازدید : 400 تاريخ : يکشنبه 24 آذر 1398 ساعت: 17:49

دبی شهری زیبا با جاذبه های گردشگری متفاوت ازجمله برج خلیفه، دبی مال، موزه دبی، بستکیه، خور دبی، دیره، بزرگراه شیخ زاید، آکواریم دبی و ... می باشد. از همین رو تور دبی جزو محبوب ترین و پرطرفدارترین تورهای بین المللی به شمار می رود و از آنجا که این شهر در جنوب کشور پهناور ایران قرار دارد تبدیل به شهری مناسب برای تجارت و تفریح و خرید برای مردم ایران شده است. اما باید به این نکته توجه کرد هر کشور قوانین و مقررات خاص خود را دارد و گردشگران باید در سفر های خارجه خود از بایدها و نباید های مقصد خود مطلع باشند تا مشکلی پیش نیاید.

 

کارهایی که نباید در دبی انجام داد

 

1- دست یکدیگر را نگیرید

باید بدانید که بوسیدن و یا بغل کردن حتی همسران در مکان های عمومی در دبی ممنوع می باشد. در مراکز عمومی دبی، کمتر زوجی را می بینید که دست در دست یکدیگر در حال قدم زدن باشند چرا که مردمان عرب این کار را بسیارزشت می دانند.

اگر زوجی در خیابان ها و یا مجامع عمومی دست یکدیگر رابگیرند کسی با آن ها برخوردی نخواهد کرد بخصوص اگر توریست باشند اما آشنایان یا افراد دیگر اگر این کار را در انجام دهند کاری نابخشودنی به حساب می آید و میان مردم بسیار قبیح تلقی می شود.

 

2- در انتخاب پوشش مناسب باید دقت داشته باشید

 

بخاطر داشته باشید که دبی بخشی از یک کشور مسلمان محسوب می شود و هنجارهای فرهنگی خاص خود را دارد لذا افراد بومی این کشور به شکلی سنتی لباس می پوشند. زنان باید موهای سر خود را پوشانده و لباس های بلند بپوشند بطوریکه قسمت های کمی از بدن آنها نمایان باشد. در اماکن عمومی مثل بازارها و مراکز خرید، خیابان ها و رستوران ها مراجعه کنندگان باید کاملا محترمانه رفتار کنند و لباس مناسب به تن داشته باشند. هر چند در چند سال اخیر با توسعه تجارت بین المللی دبی و افزایش تعداد گردشگران از حساسیت های فرهنگی نسبت به پوشش کامل اندک شده است اما باید تا حد امکان از پوشیدن لباس های بدن نما، کوتاه و برهنه خودداری کنند. بخاطر داشته باشید که در تمامی شهرهای امارات برهنگی مطلقا ممنوع بوده و منجر به زندانی شدن و یا اخراج فرد از این کشور می شود.

 

 

3- عکس گرفتن از مردم در دبی

 

شاید این مورد نیز کمی برایتان عجیب باشد ولی در امارات نباید این کار را انجام دهید چرا که غیر قانونی بوده و همچنین گرفتن عکس از افراد بدون اجازه در دبی تحت قوانین سایبری این کشور جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد پس حتما مراقب این نکته باشید. عکس گرفتن از غریبه ها بدون اجازه آن شخص منجر به پرداخت جریمه 500 هزار درهمی و تحمل 6 ماه حبس می شود و موضوع اساسی اینجاست که این قانون مخصوصا برای عکس هایی اعمال می شوند که در فضاهای اجتماعی و برنامه ها به اشتراک گذاشته شود و به دنبال آن با عدم رضایت آن شخص نسبت به عکس گرفته شده اش یک پرونده علیه عکاس تشکیل می دهند .

 

4. هرجایی نرقصید

رقصیدن در دبی جرم محسوب نمی شود و در این شهر کافه ها و مراکز رقص و ساز و آواز بسیاری وجود دارد. اما کسی حق ندارد در ملاعام و در مجامع عمومی به رقص در آید حتی پخش موسیقی رقص آور به همراه رقصیدن در پارک ها، سواحل و مجتمع های مسکونی کاملا ممنوع می باشد و این کار را بسیار زشت و تحریک آمیز تلقی می کنند. 

 

 

5. حتما مراقب داروهای ممنوعه باشید

به همراه داشتن دارو در دبی جرم نیست اما همراه داشتن بعضی از داروها خلاف مقررات بوده و فرد متخطی به شدت مجازات می شود. مانند داروهای روان گردان و یا هرگونه داروی بدون نسخه، پیشنهاد می کنیم که اگر داروهایی را مصرف می کنید و در سفرتان به دبی همراه دارید حتما نسخه ی آن ها را نیز همراه داشته باشید و یا با مراجعه به پزشک مجوز همراه داشتن آن ها را دریافت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

 

همانطور که میبینید بسیاری از قانون ها وجود دارد که در کشور خودمان شاید جرم محسوب نشود اما در کشورهای دیگر باعث حبس و پرداخت جریمه می شود. پس بهتر است قبل از سفر به هر نقطه از جهان از قوانین و مقررات آن منطقه اطلاعات کافی بدست آوریم.

 
tourinja...
ما را در سایت tourinja دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali tourinjaseo بازدید : 409 تاريخ : چهارشنبه 24 مهر 1398 ساعت: 19:15